sobota, 19 stycznia 2013

czaik jesienny i troche o moich pasjach


 Ostatnio znalazlam u siebie  kilka   zdjęć ciekawego pająka, prawdopodobnie czaika jesiennego meta segmentata który bardzo mi sie spodobał.
.



wyjątkowo ciekawie ubarwiony pajączek. Bużka tez sie rzuca w oczy wyraźnym wzorem. 
Nie jestem jakimś ekspertem. Po prostu lubię pająki. W rozpoznawaniu pomaga mi książeczka Heiko Bellmann - Pająki. Mam także wersje niemiecką.

Lubie obserwować przyrodę, lubię ogród i łąkę za nim. Kiedyś biegałam tak ze szkłem powiększającym a dzisiaj z aparatem a niekiedy szaleje z ołówkiem :


 pozdrawiam


1 komentarz:

  1. Na samym początek rzeknę, że bardzo miło mi poznać miłośniczkę pająków, osobiście również bardzo lubię się nimi zajmować, tzn. fotografować je, obserwować a także opisywać na blogu. Wiele lat temu gdy zaczynałem zabawę z nimi i innymi stawonogami, też zaczynałem od książeczki pana Bellmanna i od czasu do czasu służy mi do tego czasu,pomimo kilku innych publikacji na ich temat, które ostatnio się ukazały, choć przyznam, że przeszła w moich rękach i to nie jedno. Czaiki faktycznie bardzo sympatyczne pajączki, wręcz zwiastuny jesieni i wbrew swojej nazwie, także wiosny co tym bardziej budzi sympatię :)

    OdpowiedzUsuń