piątek, 11 stycznia 2013

pajęcze dzieci i ich mamuśki (krzyżaki, nasoszniki, darowniki)

 Ostatnio nie miałam za bardzo czasu na pisanie. A komputer pęka od nadmiaru fotek.
 Jako ze jestem wrażliwa kobietka i uwielbiam dzieci to na blogu nie moze zabraknąć minipajączków " :
Oto maleństwa krzyżaka ogrodowego   Araneus diadematus
moje ulubione małe zółte pajączki :




prawdopodobnie maluchy Darownika Przedziwnego  Pisaura mirabilis:


 nasoszniki
 i znowu krzyżaczki



Mój Potwór ciasteczkowy (poprawnie - Potworka bo to samica) brachypelmy smithi  tez kiedyś byl malutki, taki malutki ze mial domek z muszelek :



Jeśli są dzieci to sa i troskliwe mamuśki :


Darownik Przedziwny z pięknym kokonem - Pisaura mirabilis




 Samica nasosznika która uwiła gniazdko w łazience nad wanna i nie potrafiłam jej tak poprostu wyrzucic z kokonem i postanowiłam udokumentować :
 (wrażliwców ostrzegam przed nasosznikami które nie należą do zbyt atrakcyjnych pająków ale takze zasługują na uwagę)



 w jajeczkach można zaobserwować skulone pajączki :D
 to chyba wałęsak leśny pardosa lugubris z kokonem
pozdrawiam pajęczych miłośników

1 komentarz:

  1. Sporo CI się nazbierało tych pajęczych "maluszków" uzbierało :D Te młode krzyżaczki są naprawdę urocze ale i nasosznikom znów dużo nie brakuje, zwłaszcza, że te ostatnie to jak by nie patrzeć, są iście udomowione (u mnie np. co jakiś czas kręci się wyrośnięty samiec nasosznika, który co rusz chodzi od ściany do ściany szukając swojej partnerki... mam nadzieje, że w końcu jakąś znajdzie :D

    OdpowiedzUsuń